Допоможіть вашій дитині створити ієрархію цінностей, яку вона зможе використовувати в якості ключового списку, спираючись на нього при прийнятті кращого рішення в контексті тайм-менеджменту. Наприклад, розташуйте за пріоритетом такі цінності: сім’я, здоров’я й фітнес, школа, особистісний розвиток, спільнота, друзі. У залежності від того, що важливо безпосередньо для вас і вашої дитини, ви можете додати або викреслити з цього списку яку-небудь цінність.
Поряд з кожною цінністю вкажіть пріоритетні для виконання види діяльності. Наприклад, під цінністю «школа» можна написати: 1) виконання домашнього завдання; 2) підготовка до іспитів; 3) робота над великим шкільним завданням тощо.
Нехай дитина практикується у використанні ієрархії пріоритетів при прийнятті рішень про використання свого часу. Запропонуйте їй різні сценарії, і нехай вона, уважно роздивившись їх, вибере, що повинно бути зроблено в першу чергу, що у другу і що у третю. Наприклад, якщо вона захоче піти до друга в гості, але їй ще необхідно прочитати три параграфи з підручника, попросіть її розглянути кожний з можливих варіантів. Якщо вона виконає уроки зараз, то зможе залишитись у свого друга на вечерю. Якщо вона вирішить виконати завдання пізніше, їй треба буде повернутись до вечері й виконати завдання, будучи вже сонною, ризикуючи не встигнути. Попрацюйте з дитиною, щоб вона прояснила для себе, як усе ж таки краще використати свій час в цьому чи іншому випадку.
Запропонуйте вашій дитині кожного вечора перераховувати на папері все, що їй необхідно зробити завтра. При цьому допоможіть їй використати її ієрархію пріоритетів із ключового списку, щоб вибрати ТОП-5 або ТОП-6 пріоритетів завтрашнього дня.
• навчання;
• особистий час;
• спілкування з друзями;
• спорт;
• сон;
• прийом їжі;
• хобі чи гуртки;
• спілкування з родиною.