+380 67 826 62 92

лютому в LITS стартує курс "Employer branding in IT". Напередодні старту ми поспілкувалися з одним з викладачів курсу Ярославом Філевичем.

Закінчивши Академію друкарства, ти навчався в Академії мистецтв у Варшаві. Розкажи, що це була за програма, і як навчання в Польщі сприяло твоєму подальшому розвитку?

Після закінчення навчання я подав документи на стипендіальну програму східного партнерства "GAUDE POLONIA", що спрямована на підтримку образотворчого мистецтва, літератури, музики… За умовами програми учасники півроку живуть у Польщі і отримують грошову стипендію, а також кошти, на які можна реалізувати проект. Моїм проектом було створення серії плакатів, а ментором був один із живих світил польського плакату - Зигмунд Янушевський, і вже під його чітким керівництвом я продовжував працювати. В Польщі був зовсім інший підхід до навчання, і це була така повна реабілітація після нашої освіти.

Чим відрізнялося навчання в Польщі від навчання в Україні?

По-перше, це партнерські відносини між викладачем і студентами. Оцінювання робіт відбувається у творчій майстерні, де по черзі обговорюють проекти студентів, при чому право голосу мають як студенти, так і викладачі, відтак створюється колективна думка без огляду на чиїсь авторитети. Одна з основних і показових ознак освіти в Польщі – на студентів не тиснуть авторитетом, і це давало можливість, буквально кажучи, розправити крила. Крім того, великий акцент робився на розвиток власного стилю. Якщо пригадати навчання в українських ВИШах, то студентам лише показували взірці робіт художників, на яких слід рівнятись, натомість в Польщі була геть інша тенденція - слід заглянути собі в душу і знайти власний стиль. Такий підхід неабияк сколихнув мої професійні нахили, та основне, що я отримав завдяки навчанню там - це можливість повірити в себе.

Тривалий час ти був фрілансером. Розкажи, як починав шукати проекти, скільки часу знадобилося, аби створити собі «ім’я»?

Я розпочав із того, що розіслав своє портфоліо по закордонних ілюстраторських агенціях і українських видавництвах. Також вирішив, що працюватиму не лише як ілюстатор, а й буду створювати авторський контент, не користуючись стоковими чи іншими зображеннями. Згодом отримав декілька дуже вдалих замовлень, одне з яких і посприяло розкрутці мого імені. Завдяки співпраці із видавництвом «Урбіно» я зумів розкрити авторський стиль. Крім того, продовжував працювати зі всіма можливими виставками, фондами, вже потім мені запропонували роботу на Lohika, де на той період не було чітко виробленої брендової стилістики, і я фактично займався її створенням. Спершу фіналізував логотип, а потім відштовхуючись від логотипу, розробив брендбук і всі можливі прояви бренду, які були необхідні компанії.

Працюючи на Lohika, ти відповідаєш за бренд компанії. Розкажи, що потрібно, аби створити вдалий візуальний образ компанії?

Багато дизайнерів можуть зі мною не погодитись, але, на мою думку, дизайн - це не вдала картинка, а вдалий процес. Для хорошого результату, перш за все, важливо налагодити процес, в результаті якого буде створена така візуальна айдентика, яка буде влаштовувати всіх учасників процесу. Отже, найважливіше для бренду - це добре поставлений процес по його створенню, впровадженню і подальшому використанню.

Розкажи про важливість формування бренду для ІТ компанії.

Почнемо із того, що бренд компанії відповідає на питання “чому?”. Маю на увазі, що приставка ІТ до компанії відповідає на питання: що тут роблять і як це роблять. Візуальна складова бренду мала б відповідати на питання, чому це роблять тут, чому ці люди, чому вони тут зібралися. Завдання бренду візуалізувати щось значно глибше, ніж виключно вислів «ІТ». Це може бути, або професійна складова, або внутрішньо-сімейна складова цієї компанії. Тут ще важливо враховувати, на кого візуальний образ бренду сфокусований, на замовника чи все ж таки має діяти як рекрутерський інструмент та працювати на залучення нових працівників. Все залежить від тих цінностей, які лежать в основі компанії.

Що тебе найбільше захоплює у твоїй роботі?

Сьогодні для мене це одержимість творчістю, можливість повної віддачі.

На що під час роботи можеш витрачати найбільше часу?

Перший і останні етапи в роботі такі, що я можу пірнути у них із головою. :) Перший - створення ескізів і пошук рішення проблеми, тут можна перебувати до безконечності, потім відбувається погодження, розробка варіантів, комунікація, звичайно такі моменти тримають в напрузі і часом виникає бажання, аби все чим швидше закінчилось, і коли настає останній етап “шліфування” - він, знову ж таки, надзвичайно поглинає, і часом доводиться себе примусово зупиняти, аби не надто захоплюватись деталями.

Ти викладатимеш на курсі "Employer branding in IT", чого хочеш навчити студентів?

В першій частині курсу поговоримо про те, на чому тримається бренд, а далі продовжимо говорити про взаємодію із дизайнерами. Беручи за основу психологічну складову роботи, і базуючись на власному досвіді, я зможу розповісти про те, які існують типи дизайнерів, як має відбуватися процес взаємодії і роботи із дизайнером.

Чому варто записатися на цей курс?

Взагалі в Україні не так багато місць, де можна навчитися вибудовувати сильний і цілеспрямований бренд роботодавця, і ще менше місць, де зібрана така кількість професіоналів, яка може поділитися своїм досвідом. На цьому курсі в студентів буде можливість живого спілкування і розгляду питань, які ніколи не будуть розглянуті на онлайн курсах. Окрім того, бренд, який розробляється в Україні, має свою внутрішню територіальну тенденцію, відповідно цьому важко навчитися закордоном, тому варто навчатися тут в Україні і з українськими фахівцями.