+380 67 826 62 92

езабаром в LITS стартує курс "Business development". Пропонуємо ближче познайомитися з Віктором Гайдіним, який проведе перший модуль, присвячений стратегії.

Вікторе, Ви починали свою кар'єру як програміст, а зараз очолюєте напрямок Product Strategy в компанії Eleks. Скільки часу знадобилось, аби зрозуміти, що Business Development саме та сфера, в якій продовжуватимете працювати?

Я змінював роботу в ELEKS кожні два роки: був програмістом, техлідом і архітектором, однак згодом зрозумів, що технологія не єдина любов у моєму житті. Мені завжди було цікаво, як використавши технології, принести цінність для клієнта і побудувати стійкий та прибутковий бізнес. Пригадую, як у 2011 році, ставши керівником R&D в компанії, я почав займатися підтримкою бізнес девелоперів: допомагав створювати пропоузали, приймати ті чи інші рішення. Це був такий перший дотик до світу продажів, маркетингу та енгейджменту замовників.

Які основні чинники вплинули на Ваш кар'єрний ріст?

Мабуть, мені вдається використовувати ті можливості, що дає мені доля. Крім того, мене завжди цікавив світ бізнесу і технологій - навчившись балансувати між ними, вдалося вибудувати кар'єру.

Що у цій галузі вдається найважче?

Якщо говорити про будь-яку діяльність на рівні менеджменту, то, мабуть, найскладнішим є комунікація з людьми, вміння донести і «продати» їм свої ідеї. Беззаперечно, це один з найбільших челенджів як в маркетингу, так і в бізнес девелопменті, одним словом комунікація – це мистецтво. :)

Як Ви вважаєте, що потрібно, аби побудувати сильну команду?

В першу чергу, не треба боятися брати людей, які в чомусь сильніші за тебе. Неодноразово спостерігав за тим, як менеджерам вдавалось вибудовувати сильні команди та множити свої можливості, делегуючи їх іншим людям. Я переконаний, що абсолютно кожен з моєї команди у чомусь від мене кращий, відтак спільними зусиллями нам вдається досягати найкращих результатів.

Яким чином можна втримати таку команду та продовжувати мотивувати?

Cлід давати командним гравцям челенджі, які буде цікаво вирішувати та які сприятимуть їхньому розвитку. Якщо говорити про мотивацію, то тут потрібен цілий комплекс дій, мова не йде лише про зарплату і бонуси. Кожен із членів команди повинен розуміти, що рухається у вірному напрямку, задля досягнення цілей і власного розвитку, а компанія це цінує.

Вікторе, Ви читатимете курс «Business development» у Lviv IT School, розкажіть на кого він розрахований в першу чергу і що слід очікувати студентам?

Я викладатиму частину курсу, а саме модуль по Стратегії. Його мета - дати основи бізнес стратегії, аби студенти розуміли, яким чином маркетинг, бізнес девелопмент, аккаунт менеджмент та інші частини процесу взаємодіють одна з одною, і для чого все це існує. Ми навчимося вибудовувати продукти, сервіси, розробляти промоушн, здійснювати продажі, розуміти специфіку спілкування з клієнтом, і як на основі цієї цілісної системи створити та розвивати успішний бізнес.

Чи вистачить одного модулю для того, аби осягнути основи?

Так, одного модулю цілком достатньо, аби зрозуміти основи і навчитися використовувати базові інструменти для створення та опису бізнес моделей, наприклад. Звичайно цей модуль не замінить і не ставить собі за мету замінити курс МВА, але я дуже сподіваюсь, що він дасть поштовх для мислення в правильному напрямку і подальшого розвитку.

З чого слід починати і в якому напрямку рухатись, якщо ти хочеш працювати у Business Development?

Одна з найважливіших порад: «Навчіться мислити як клієнт». Насправді бізнес девелопмент, маркетинг, аккаунт менеджмент - всі ці сфери діяльності в першу чергу «про клієнта». Як тільки навчишся мислити як клієнт, будеш розуміти потреби замовника - зможеш стати успішним маркетологом, бізнес девелопером…

ВІКТОР ГАЙДІН

Викладач курсу "Business Development"