+380 67 826 62 92

Про HR говорять багато. Особливо в ІТ. Саме у нашій сфері можна знайти абсолютно різне тлумачення цієї професії і гучні дискусії навколо неї. Часто шукають “HR-фею”, “душу компанії” (щоб воно не означало), бухгалтера-кадровика, випікачку кексів та івент-менеджера, і найчастіше - дівчинку, що робить усіх щасливими, а саме виконує всі ті обов'язки, які не помістились у решту посадових інструкцій (job descriptions). І через такі нечіткі вимоги, ринок продукує масу фей і “випікачок”, що знецінює саму професію, і дає цілу низку різних причин для тролінгу, жартів і холі-варів у FB

Тож, трохи про те, чим HR не є

HR-менеджер - не офісна фея. Я навіть не знаю, що ці істоти мають робити. Тож, якщо ви уявляєте себе з крильцями і чарівною паличкою, то вам не сюди. Івент-менеджер - це взагалі окрема професія і хоча частиною HR-обов'язків є організація внутрішніх, а часом і зовнішніх подій, однак це лише невелика частина роботи і зовсім не найважливіша. Тож якщо ви марите власне цим, то шлях ваш у івент-агентство, PR-напрям чи щонайменше в HR маркетинг, там роботи по організації усіх і усього значно більше.

Також, HR вважають таким собі корпоративним спамером, ну або гінцем з поганими новинами, а що роблять з новинами, які читати не хочуть? Правильно - скидають у кошик зі спамом, а самого “гінця” нещадно тролять та ігнорують.

Ще одним міфічним уявленням про HR - є корпоративний психотерапевт. І хоча психологічна освіта - непоганий бонус, однак бути офісним психотерапевтом справа спеціаліста саме на такій посаді.

Ким є HR

Наразі HR - багатофункціональна роль. Однак, є кілька стандартних очікувань від хорошого HRа:

  • Розуміння бізнес-домену компанії. Тобто не лише ІТ-ринку, а й сфери діяльності компанії. Важливо розуміти як компанія заробляє гроші і звідки беруться прибутки. І, очевидно, знати основні технології компанії, підхід до розробки та інші не HR-івські нюанси
  • Вміння збирати та аналізувати дані. Від очікувань та оцінок до зарплатних трендів і соціальних пакетів.
  • Швидке реагування на запити. Часом мало реальні і геть не зрозумілі. Так як HR-відділ переважно працює у форматі сервіс-деск, то орієнтованість на клієнта і розуміння основних точок болю, як постійних, так і сезонних є дуже важливою.
  • Бути універсальним перекладачам. Розуміти реальність у якій перебуває бізнес, у якій перебуває клієнт, і у якій є ваші працівники і вміти з кожним говорити мовою зрозумілою йому, відштовхуючись від їхніх цілей і пріоритетів. Вміти комунікувати з мотивами людини.
  • Вміння чітко і якісно доносити інформацію. Транслювати її лаконічно, екологічно і своєчасно від топ-менеджменту до працівників, від команди до керівників і поміж відділами та напрямами. .
  • Бути готовим брати на себе відповідальність.

Очевидно, тут є багато іншого. І свято влаштовувати потрібно, і сторінку у соц-мережах часом вести і навіть печиво на кухню купувати. Але без розуміння цілей і основних процесів компанії - це робота, яка не має сенсу.

Куди можна рухатись.

HR-напрям має 2 шляхи розвитку - перетворитися на 6 колесо (бо 5 - запасне) і відділ привид, або стати повноцінним партнером бізнесу. По суті, при правильному підході і якісних менеджерах функції HRів можна розділити між бухгалтерією, РМами, офіс-менеджерами і маркетингом.Тож, для того, щоб бути цінним бізнесові, потрібно принести унікальну додану вартість, стати повноцінним партнером бізнесу. Тобто, замість реагування на запити, навіть дуже швидко і якісно, потрібно аналізувати потреби і пропонувати рішення на перспективу, створювати унікальні розвиткові площадки і відповідно до цінностей і цілей компанії працювати не з персоналом, а людьми.

5 ознак хорошого HR менеджера:

  • Розуміє те, те що відбувається у бізнесі і аналізує динаміку змін (ринку, сфери, своєї компанії)
  • Є гнучким і адаптивним до змін у бізнес-процесах, але вміє триматися основи
  • Розвивається у своїй сфері. Читає тематичну літературу , відвідує зустрічі професійних спільнот, курси, вебінари. Словом є у постійному пошуку нових знань і навичок.
  • Вміє ставити запитання. Лише так можна з’ясувати причину, отримати необхідну інформацію. Зрозуміти про що йдеться у різних ситуаціях. Навичитися і навчити.
  • Любить те, що робить. Хоче бути у цій професії і дбати про свою професійну гідність.